piątek, 22 marca 2013

Biszkopt


 Sprawdzony przepis. Zawsze się udaje .Na tortownicę 25cm.

                 Składniki:
  • 6 dużych jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 1,5 szklanki mąki tortowej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
    Żółtka oddzielone od białek wyłożyć do naczynia i wymieszać z proszkiem do pieczenia (wyrobić łyżką jak na kogel-mogel). Mieszać do chwili, aż "zbieleją" i zostawić na 10-15 minut do wyrośnięcia.
    Białka ze szczyptą soli ubić na sztywna pianę, następnie wsypywać powoli cukier. Ubijać do momentu, aż cukier nie będzie wyczuwalny.
    Do ubitych białek dodać żółtka i wymieszać mikserem na wolnych obrotach. Wsypywać powoli mąkę
i całość mieszać łyżką  (biszkopt będzie delikatniejszy i pulchny ). Natłuścić tortownicę, wlać ciasto, wyrównać, żeby równo się upiekł. Jak widać na jednym ze zdjęć, ja zapomniałam ją natłuścić, ale biszkopt wyszedł super :)
   Piec 40-45 minut w temp. 180°C



 
    

6 komentarzy:

  1. Sprawdzony zawsze skuteczny :)
    Ja po wystygnięciu przekrajam go na pół i przekładam smażonym jabłkiem. Po kilku minutach super nasiąka i jest MEGA :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie super Ci wyszedł, dobry biszkopt, to nie lada wyzwanie!

    pozdrawiam, kinia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, dla mnie to jest niewykonalne w sumie. dwa razy w życiu robiłam biszkopt: w ciągu jednej doby, bo pierwszy nie wyszedł. przyznam się, że miałam strasznego nerwa, aż uroniłam parę łez. no, ale skoro ten jest sprawdzony... to będę musiała skorzystać :)

      Usuń
  3. właśnie sie piecze zobaczę co z niego wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  4. wyszedł doskonały ,super przepis

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis. Pierwszy raz udał mi się biszkopt za pierwszym podejściem. Ania

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)