piątek, 8 marca 2013

Bułeczki z pieczarkami

Przepis pochodzi od moje wypieki.com
 Siostra wychwalała je pod niebiosa więc postanowiłam również spróbować. I powiem-warto było. Bułeczki są pyszne, chrupiące, a do barszczyku są wprost idealne. Doskonałe na ciepło. Z przepisu wyszło mi 12 pięknych bułek.


                  Składniki:
Ciasto:
  • 500g mąki pszennej chlebowej
  • 1/2 szkl. letniego mleka
  • 1/2 szkl. letniej wody
  • 2 łyżki oleju 
  • 1 jajko (+1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka do posmarowania bułek) 
  • 1 łyżeczka soli
  • 25g drożdży
 Nadzienie:
  • 500g pieczarek
  • 2 średnie cebule
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz do smaku

     Zrobić rozczyn z drożdży. Do miski wrzucić składniki,wymieszać z rozczynem z drożdży- wyrobić dodając pod koniec olej. Wyrobione ciasto zostawić w ciepłym miejscu (ja zawsze przykrywam ściereczką) na ok. godzinę do podwojenia objętości.

     Po tym czasie podzielić ciasto na równe części (u mnie 10) po ok 75-80g. 
Każdą część lekko rozwałkować na nieduże koło. Kłaść nadzienie, składać na pół i zlepić jak pierogi, następnie układać na blaszce z papierem do pieczenia łączeniem do dołu podwijając końcowe brzegi pod spód. 
Pozostawić na 20 minut do ponownego wyrośnięcia, a przed pieczeniem posmarować jajkiem.

    Piec w temp 190° C. przez ok 20-25 minut.Podawać ciepłe.

   Przygotować nadzienie:

        Cebulę obrać, pokroić w kostkę, zeszklić na oleju. Dodać pokrojone w paski pieczarki, podsmażyć, przyprawić do smaku, Faszerować bułeczki.
                                          Smacznego :)



   

2 komentarze:

  1. Bardzo się cieszę że tu trafiłam bardzo dobre przepisy już kilka wypróbowałam, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)